Мета: розвиток
почуття «ми», формування навичок взаємодії в групі.
Матеріали: папір А2,
олівці, фарби, пензлики.
Віковий
діапазон: 14 років і старші.
Форма
проведення: група об’єднується в команди по 4-6 чоловік (за власним
вибором або за допомогою жеребкування).
Тривалість
виконання: 20-30 хвилин.
Інструкція. Кожен учасник
групи знаходить на великому аркуші місце, де малює власний будиночок. Коли всі
будинки готові, кожен учасник розказує про цей свій будинок (скільки осіб в
ньому живе, чим займаються, де працюють).
Потім кожен учасник
обирає 2-3 найбільш привабливі для нього будиночки і малює до них доріжки.
Група придумує назву цьому містечку, домальовує парки, озерця, магазини, атракціони
і все, що вважають необхідним.
Обговорення та
інтерпретація. Орієнтовний перелік запитань для рефлексивного аналізу:
- Який ваш будинок і
хто в ньому живе?
- Які будинки
розміщені поруч?
- Наскільки вам
комфортно поруч з ними?
- До яких будинків ви
провели доріжки, чому саме до них?
- Які будинки
викликають у вас острах, цікавість, замилування?
- Чи достатньо вам
місця для малюнку свого будинку?
- Чи подобається вам
розташування вашого будинку?
Ця техніка є варіантом
соціометрії і дає змогу побачити мікрогрупи, симпатії-антипатії, лідерів,
«зірок». Розміри та характеристика будинку вказують на психологічні особливості
автора малюнку, розташування будинку на соціальний статус особи в групі. Яскравість
зображеного містечка, наповненість його різноманітними елементами
життєдіяльності міста вказують на позитивний соціально-психологічний клімат
групи.