Метою проєктивної малюнкової методики «Інопланетянин» є вивчення системи ціннісних
орієнтацій та сфери інтересів дитини.
Матеріали: два аркуші паперу А4, простий олівець, набір кольорових олівців.
Хід виконання. Дітям пропонують на одному аркуші намалювати позаземну істоту (інопланетянина), а на іншому – планету, на якій інопланетянин живе.
Після завершення малювання психолог просить придумати назви чужинцю та його планеті.
Після того, як у
планети та його мешканця з’явилися назви, досліджуваним задаються різні питання
про спосіб життя інопланетянина, про жителів планети, про саму планету та її
особливості:
• Хто населяє цю
планету, за якими законами там живуть?
• Чим займаються
мешканці планети?
• Наскільки далеко ця планета
знаходиться від Землі?
• Як іншопланетяни
ставляться до інших цивілізацій?
• У яких відносинах із землянами інопланетяни, чи знають вони про існування Землі?
• Чи бажають жителі планети зустрітися з землянами, з іншими інопланетянами, чи їм добре наодинці?
• У чому переваги інопланетян порівняно із землянами? Які недоліки?
Інтерпретація. Малюючи уявний чужопланетний світ, діти зазвичай зображують найбільш значущі для себе об’єкти, що можуть мати символічне значення.
Говорячи про самого
чужопланетянина, слід поцікавитися про його про фізичні характеристики: стать,
зріст, розміри, чим він відрізняється від інших жителів планети. Також слід
поцікавитися з ким він живе, чи є у нього друзі і вороги, чи тривожать його
якісь страхи тощо.
Зазначені питання та
теми для розмови є орієнтовними. Залежно від обставин і перебігу бесіди дітям
можуть ставитися й інші питання, які допоможуть докладніше і повніше дізнатися
про малюнок та його зміст, і, отже, про самих досліджуваних.
Літературні джерела
Махній М.
М. Психологічні
графічно-малюнкові методики у діагностично-корекційній роботі з дітьми. –
Чернігів: Десна Поліграф, 2022. – 216 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар